Kantoor huren

Kantoor huren

Veel ondernemers beginnen in eerste instantie vanuit huis te werken aan hun onderneming. Na een tijdje wanneer er meer werk is en het thuiswerken niet meer even fijn is, kiezen velen ervoor een kantoor te huren. Een kantoor is vaak een stuk fijner om in t werken. Zo heb je bijvoorbeeld vaak minder afleiding, bevindt je je in een echte werkstemming als je op kantoor bent en kun je vaak ook met meerdere werkzame mensen werken. Om deze redenen kiezen mensen er dus vaak voor een kantoor te huren, maar wat komt er allemaal bij kijken als je een kantoor gaat huren? En waar moet je bijvoorbeeld op letten?

Wat komt er kijken bij het huren van een kantoor?

Een kantoor huren is 1 ding, maar daarnaast komt er van alles en nog wat bij kijken. Zodra je zelf hebt gekozen welk kantoor je wilt, hoeveel vierkante meter je je ruimte wilt en zodra je de huurovereenkomst hebt betekent, krijg je buiten de huurkosten vaak ook kosten voor gas, elektriciteit en water. Wanneer je een kantoor huurt heb je in de meeste gevallen namelijk ook de mogelijkheid gebruik te maken van wc’s, kranen, stopcontacten en nog meer. Daarnaast moet je je kantoor uiteraard ook nog inrichten. Hierbij verschillen iedereens belangen. De ene wilt een goedkope tafel en een stoel, terwijl de ander een uitgebreid bureau, wat kasten, een fijne bank en een dure koffiezetapparaat wilt. Met enkel het huren van een kantoor ben je dus nog niet klaar.

Hoe werkt een opzegtermijn?

Veel mensen die een kantoor huren of willen gaan huren vragen zich ook af hoe het zit met een opzegtermijn. Wanneer je een kantoor huurt is het in principe zo dat je dit kantoor huurt tot de einddatum. De einddatum bevindt zich op het contract, oftewel de huurovereenkomst. Indien je eerder het kantoor en de huur ervan wilt opzeggen geldt er over het algemeen een opzegtermijn van 1 maand. Communicatie is echter heel belangrijk tussen de huurder en de verhuurder. Het is een absolute aanrader het contract en de termijn waarover het contract loopt ten alle tijden dubbel na te kijken bij het kantoor huren.

Verzekeringen

Net zoals bij veel andere dingen komt er bij een kantoor ook een verzekering bij kijken. Bij het kantoor huren ben je relatief vrij in de verzekering die je kiest. Je kunt als je veel dure apparatuur op kantoor hebt staan vaak beter kiezen voor een wat betere en duurdere verzekering. Een all-risk verzekering is hierbij vaak een goede optie. Het is. immers belangrijk dat je je inventaris goed beschermd. Ook als je met meerdere mensen op kantoor werkt is het belangrijk dat er een verzekering is die het dekt als iemand bijvoorbeeld per ongeluk wat kapot maakt. Tevens is een verzekering erg belangrijk voor als er bijvoorbeeld diefstal wordt gepleegd. Op kantoorpanden wordt immers ook relatief vaak ingebroken. Een zakelijke inboedelverzekering bij een kantoor is in principe een zaak die absoluut niet over het hoofd gezien moet worden om het bedrijf en de spullen goed te beschermen.

Kantoor